Instrukcja kancelaryjna

 

Podstawowe informacje

Przyjmowanie i załatwianie spraw w Powiatowym Urzędzie Pracy w Turku realizowane jest zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa tj.:

  

  • Kodeksem postępowania administracyjnego

Pobierz

  

  • Instrukcja Kancelaryjna Powiatowego Urzędu Pracy w Turku

Pobierz 

 

UWAGA

Powiatowy Urząd Pracy w Turku, informuje, iż zgodnie z treścią art. 63 kodeksu postępowania administracyjnego podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.

Podanie wniesione pisemnie albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził. Gdy podanie wnosi osoba, która nie może lub nie umie złożyć podpisu, podanie lub protokół podpisuje za nią inna osoba przez nią upoważniona, czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu.

Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno:

1) być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, lub uwierzytelniane w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;

2) zawierać dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru;

3) zawierać adres elektroniczny wnoszącego podanie.

Jeżeli podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego, nie zawiera adresu elektronicznego, organ administracji publicznej przyjmuje, że właściwym jest adres elektroniczny, z którego nadano podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego, a gdy wniesiono je w innej formie i zawiera ono żądanie, o którym mowa w art. 391 § 1 pkt 2 kpa, doręczenie pism następuje na adres wskazany zgodnie z § 2, przy czym w pierwszym piśmie poucza się o warunku podania adresu elektronicznego w żądaniu doręczania pism środkami komunikacji elektronicznej.

Organ administracji publicznej jest obowiązany potwierdzić wniesienie podania, jeżeli wnoszący tego zażąda. W przypadku wniesienia podania w formie dokumentu elektronicznego organ jest obowiązany potwierdzić wniesienie podania przez doręczenie urzędowego poświadczenia odbioru na wskazany przez wnoszącego adres elektroniczny.

Urzędowe poświadczenie odbioru podania wniesionego w formie dokumentu elektronicznego zawiera:

1) informację o tym, że pisma w sprawie będą doręczane za pomocą środków komunikacji elektronicznej;

2) pouczenie o prawie do rezygnacji z doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej

Zgodnie z at. 64 kodeksu postępowania administracyjnego jeżeli w podaniu nie wskazano adresu wnoszącego i nie ma możności ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych, podanie pozostawia się bez rozpoznania.

Mając powyższe na uwadze, Powiatowy Urząd Pracy w Turku informuje, iż nie udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymaną pocztą elektroniczną, która nie spełnia ww. wymogów formalnych.

Jednocześnie pragniemy podkreślić, że wszelkie informacje dotyczące rejestracji, oraz usług i instrumentów rynku pracy realizowanych przez tutejszy Urząd, a także zasad korzystania z oferowanej pomocy, można uzyskiwać telefonicznie pod numerem telefonu 63 280 23 40 (wykaz telefonów) bądź osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Turku, ul. Komunalna 6 od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.

 

  

 

 

Wytworzył:
Przemysław Oleksy
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Przemysław Przemysław
(2024-06-26 08:40:16)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki